Atabarı Kayak Merkezi 14 Şubat'ta Açılıyor

02/02/2009 11:23

Artvin'in Mersivan Dağı'nda Artvin Valiliği'nce Yapımı Tamamlanan Atabarı Kayak Merkezi 14 Şubat 2009 Tarihinde Düzenlenecek Olan Büyük Bir Şölenle Açılışı Yapılacak.

Haber: Bayram Sarayoğlu

Artvin Valiliği tarafından Haziran 2008 tarihinde inşaatına başlanan ve yapımı 6 ay gibi kısa sürede tamamlanan Atabarı Kayak Merkezi kayak severlerin gözde mekanları arasında yer alacak. Kaçkar Dağları'nın uzantılarında bulunan Keçi Dağı eteklerindeki kayak merkezi yapımı tamamlanan 1800 metrelik pistin yanı sıra oluşturulması muhtemel bir çok alternatif pisten oluşuyor. Yazları doğa severlerin tutkulu mekanlarında olan ve geçtiğimiz birkaç yıldır zirvelerinde heliski yapılmasıyla kış sporlarında adından sıkça bahsettiren Kaçkar Dağları'nın Artvin tarafındaki Atabarı kayak pistiyle Dünya'nın sayılı kayak pistleri arasında yer alma yönünde ilerliyor. Artvin merkeze 40 dakika uzaklıktaki merkeze varmadan karla kaplı ladin ağaçları arasındaki karlı yollardan yapılan seyahat daha kayak merkezine varmadan adrenalini yükseltiyor. Özellikle bölgenin ağaçlarla kaplı olması doğa tutkunları için herhangi bir şekilde çığ tehlikesiyle karşı karşıya bırakmazken güvenliğiyle de kayak merkezi dikkat çekiyor.

İlk olarak Artvin'de yapımı devam eden Deriner Barajı'ndaki Avusturyalılar tarafından bir aile kayak merkezi olarak şehir merkezinin karşısındaki 2030 rakımlı Saçinka Dağı'nda kurulan tesis daha sonra Artvinli kayak severlerinde yoğun ilgisiyle karşılaşınca yeterli gelmemeye başladı. Ulaşım konusunda ciddi sıkıntı yaşanan pistin daha kapsamlı hale getirilmesi ve Artvinlilerinde bundan iyi bir şekilde istifa edebilmesi için Artvin Belediyesi pist için uygun yer arama çalışmalarına başladı. Yapılan çalışmalar sonrası Kafkasör'ün üstünde yer alan Mersivan Bölgesi Keçi Dağı eteklerinin kuzey yamacının dünya standartlarında bir pist olabileceği tespiti yapıldı ve pist buraya taşındı. Geçen süre içerisinde Artvinlilerin beklenenin üzerinde ilgi göstermesiyle daha da geliştirilmesi gerektiği anlaşılan kayak merkezi, Artvin Valiliği'ne devredildi ve valilik standartla uygun bir tesis yapılması için 2008 yılı haziran ayı içerisinde çalışmalara başladı. Vali Cengiz Aydoğdu'nun yoğun uğraşları sonucu 6 gibi kısa sürede yapımında ciddi yol alınan tesis 14 Şubat 2009 tarihinde yapılacak şölenle dünyaya tanıtılacak. Tanıtım şöleninin 14 Şubat Sevgililer Gününe denk gelmesine espriyle yaklaşan vali Aydoğdu;" Artvinliler 14 Şubat sevgililer gününde bütün sevgilileri Atabarı Kayak Merkezi'ne bekliyor" dedi.

Yapılan çalışmalar konusunda bilgi veren Artvin Valisi Cengiz Aydoğdu, çok büyük umutlarla başladıkları ve büyük mahrumiyetlerle çalışmalarına devam ettikleri Atabarı kayak merkezi için bütün ekip arkadaşlarıyla birlikte başarıya ulaştıklarını belirtiyor. Vali Aydoğdu; " Kaçkar Dağları'nın bir uzantısı, Artvin Kafkasör Dağı'nın zirvesi Keçi Dağı'nın en tepe noktasındayız. Biz burada Atabarı diye isimlendirdiğimiz Artvin Atabarı Kayak Merkezi'nin yapımının bugünlerde ilk çalışmalarını tamamladık. Çok büyük umutlarla başladık çok büyük mahrumiyetlerle devam etti çalışmamız. Çok büyük fedakârlık, içtenlik ve samimiyet ve imkansızlıklar içerisinde burada olağanüstü bir şeyi başardık arkadaşlarımızla, Artvinli kayak severlerimizle, Artvinli spor severlerle ve Artvin'i sevenlerle. 1800 metre uzunluğundaki pistimizi tamamladık. Bunun 750 metrelik bir kısmını lift ile işletmeye açtık. Önümüzdeki yıllarda şuan bulunduğumuz bu zirveye kadar Türkiye'nin çatısı diyebileceğimiz bu zirveye kadar telesiyej veya teleferikle ulaşmayı planlıyoruz. Burada bizim maksadımız bu manzara zenginliğini, görüntü zenginliğini bütün Türkiye ile ve bütün dünya ile paylaşmaktır. Özellikle de Artvin insanının bu güzellikleri yaşamasını sağlamak. Şuanda Artvinlilerin tahminlerimizin üzerinde bir ilgisi var. Kaldı ki çalışmalarımı henüz tamlanmadı, önümüzdeki günlerde tamamlanacak. "dedi.

Tanıtımı 14 Şubat sevgililer gününde yapıyoruz esprisi olsun

Vali Aydoğdu ; "14 Şubat günü tanıtım şöleni düşünüyoruz Açılış demedik tanıtım dedik, çünkü öncelikle buranın ülkemizde tanınmasını istiyoruz, Doğu Karadeniz'de tanınmasını istiyoruz akabinde Dünya'da tanınmasını istiyoruz. Bir şeyi de çok iyi biliyoruz, Artvinliler kayak sporundan gerekli zevki almadan, gerekli ilgiyi göstermeden burayı dünyaya açamayız burası öncelikle Artvin'in Artvinlilerin olmalı. Arkadaşlarımız tanıtım şöleni için 14 Şubat tarihini seçti. Başlangıçta düşünmedik ama daha sonra 14 Şubat'ın sevgililer günü olduğunu duyduk öyle bir tespit geldi. Bu vesile ile bütün Artvinliler, bütün sevgilileri de buraya bekliyor. Artvin Atabarı kayak Merkezi'nin de bu vesile ile bir esprisi olsun istiyoruz "

Çok ümitliyiz

Çok ümitliyiz tabi bu ilk adım. Bu kayak merkezinin bulunduğu dağın yamaçlarında alternatif birçok pist var. Şuan itibariyle 1800 metreyi açtık ama, 2-3 kilometrelik kayak pistleri burada oluşturulabilir. Hatta burada birçok kayak sporunun yapılabileceği riskli pistler ayrıca kayak eğitiminin yapılabileceği güvenli pistler oluşturulabilir. Burası birden fazla pistin oluşabileceği bir kayak merkezi spor kompleksi olur diye düşünüyoruz ve valilik olarak çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle bu sene imar planı çalışmalarımıza başladık. Bu bölgenin Orman Genel Müdürlüğü'nden Gençlik Spor Genel Müdürlüğü'ne spor amaçlı tahsisini yaptırdık kayak sporu için. Burasının anı zamanda biz turizm merkezi olmasını istiyoruz. Çalışmalarımıza başladık önümüzdeki süreçte özellikle bu yazın burayı bir turizm bölgesi ilan etmek istiyoruz ve turizm teşvikinden yararlanmak istiyoruz. Burası Artvin'in hatta Doğu Karadeniz'in kaderini değiştirecek önemli bir kayak merkezi, ülkemizin diğer kayak merkezlerinden çok önemli, özellikli ve farkı olan bir kayak merkezi olabileceğini şimdiden görüyoruz, heyecanını yaşıyoruz.

İşadamlarımızı konaklama tesislerinin yapımı için buraya davet ediyoruz. Türkiye'nin her tarafından

Bu kayak merkezi Artvin'e yarım saat uzaklıkta bir yer 11 km uzaklıkta bir bölge. Biz burada 6 aydır çalışıyoruz, henüz çok ciddi bir yatırım yapmamış gibi görünüyoruz ama şuanda kayak merkezimizin bulunduğu bölgede Şavşat evlerinden esinlenerek Artvin'in en orijinal evini yaptık. 500 metre kapalı alana sahip. Burada kayak malzemelerinin temini, soyunma odaları duş odaları, rahatlıkla vakitlerini geçirebilecekleri, hatta yatabilecekleri belirli oranda yatak kapasitesi olan bir bina yaptık. Hatta bu yatak ve kalma konusunda ben bütün Artvinli işadamlarını hatta Türkiye'nin neresinden olursa olsun yatırımcıları buraya davet ediyoruz. Tesisi çok süratli bir şekilde tamamladık ama henüz yolun başındayız. 6 ay gibi bir sürede aldığımız mesafeyi düşününce burada biz önümüzdeki yıllarda burasını uluslar arası standartlara sahip bir kayak merkezi yapabileceğimizi öngörüyoruz. Ayrıca bir hususu da paylaşmak istiyorum herkes ile, şuanda Kaçkar dağları dünya helikopter kayakçılığının merkezi olma yönünde hızla ilerliyor. Bizim kayak tesisimizin bulunduğu yerde bu bölgede en iyi yapılabileceği noktalardan bir tanesi. Gerek Türkiye Kayak Federasyonu gerekse dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen kayakçıların sporcuların uluslar arası uzmanlarında söylediği bir yıldır faaliyet gösteren bu merkez birçok mahrumiyet olmasına rağmen, dünya standartlarında bir kayak merkezi olmayı hak ettiğini söylüyorlar. Bu konuda bakanlığımız ve kayak federasyonumuzun yardımlarını bekliyoruz. Umuyoruz bir iki sene içerisinde burası uluslar arası kayıtlara geçecek, uluslararası ilgiyi çekecek bunu amaçladık.

Artvin Belediye Başkanı Emin Özgün Türkiye'nin Davos'u Artvin diyor

Emin Özgün; "Atabarı kayak merkezini belediye olarak biz bir başlangıç yaptık sağ olsun valimiz Sayın Cengiz Aydoğdu buna el attı. İl Özel İdare ve Gençlik ve Spor Müdürlüğü vasıtasıyla bizden sonra çok şeyler yapıldı büyük maddi yatırımlar yapıldı. Önemli olan Artvin'e bir şeylerin kazandırılması. Bu anlamda Atabarı Kayak Merkezi'nin geldiği noktada sayın valimize Artvin halkı adına çok teşekkür ediyorum. Biz Artvin'deki yöneticilerin şöyle bir iddiası var, Artvin doğa cenneti, eko turizmin hem Türkiye'de ve Dünya'da sayılı merkezlerinden biri olacak. Sadece bu doğada kayak yapmak değil, seneye teleferik yapılacak, kayak yapmayan insanlar, teleferikle yukarı çıkıp, müthiş bir doğa manzarası izleyecek. Bunların hepsi bir araya gelince, Artvin Atabarı kayak merkezi bir değer haline geliyor. Artvin barajlar kenti biliyorsunuz ve biz bu göllerde su sporları yapacağız. Su kayağı, kano, su motorları, tekneler yelken vs gibi aklınıza gelecek bütün su sporlarını hayata geçireceğiz. Bunu neden söylüyoruz 3 ay kayak 3 ay su sporları, 3 ay yayla, 2 ay av turizmi gibi senenin her gününde Artvin'in bir eko turizm değerini üretmeye yaratmaya çalışcağız. Artvin layık olduğu yere gelecek biliyorsunuz artık deniz turizmi doğa turizminin gerisinde kaldı. Artvin Türkiye'nin Davos'u olacak diyoruz.

comments powered by Disqus

Hopam.com'un notu: Okuduğunuz haber sitemize 02.02.2009 tarihinde Bayram Sarayoğlu tarafından girilmiştir. Her ne kadar yayın ilkelerimiz doğrultusunda belli bir süzgeçten geçirmiş olsak da haberin yazım kurallarına ve etik teamüllere uygunluğu, içeriğinin doğruluğu ve tarafsızlığı Hopam.com tarafından garanti edilmemektedir. Bununla birlikte, haber metni veya ilgili diğer materyalleri kısmen ya da tamamen kopyalanması, yayımlanması, uyarlanması, çevirisinin yapılması, değiştirilmesi ve başka yayın organlarında paylaşılması söz konusu muhabirin iznine tabidir.
Benzer Haberler
Benzer içerik bulunamadı.

En Çok Okunan Yaşam Haberleri
 » Hopa Belediye Başkanı Seçilen Utku...
 » Artvin’i Yasa Boğan Ölüm...
 » Turgay Ataselim Teşekkür Mesajı Yay...
 » Bilgehan Erdem Hem Ziyaret Ediyor H...
 » Hopa Belediyesi Geleneği Devam Etti...
 » Ati Utku Cihan’dan İddialı Çıkış...
 » Hopa Belediye Meclis Üyeleri Belli...
 » Nöbette Olan Kamu Görevlileri Ve Ha...
 » Ulaştırma Bakanı Hopa Yolunda İncel...
 » Hopaspor Yönetimi Kongre Kararı Ald...