Katarlı İşadamları Artvin’de

14/09/2017 11:38

Katarlı Bir Grup İşadamı Artvin’e Gelerek İki Süren Bir Dizi Ziyaret Ve İncelemelerde Bulundu.

Haber: Hayati Akbaş

Katarlı bir grup işadamı Artvin’e gelerek iki süren bir dizi ziyaret ve incelemelerde bulundu.

Artvin Milletvekili İsrafil Kışla’nın daveti üzerine kente gelen Katarlı işadamları Vali Doğanay’ı ziyaret ederek, bir süre görüştü.

Valilik Toplantı Salonu’nda gerçekleşen ziyarette, Artvin Valiliğince hazırlatılan ve kentin doğal güzelliklerinin yer aldığı tanıtım filmi Arapça çevrisiyle konuk Arap işadamlarına izlettirildi.

Artvin Valisi Ömer Doğanay ise ziyaretten duyduğu memnuniyetini dile getirerek, Artvin’in bağrında barındırdığı doğal güzellikleriyle adeta yeryüzü cenneti olduğunu söyledi.

Artvin’in turizmden hak ettiği payı alabilmesi için valilik olarak büyük gayret sarf ettiklerini belirten Vali Doğanay, “İlimizin doğal güzelliğini herkesin ölmeden mutlaka bir gün görmesini arzuluyoruz. Artvin görülmeye ve yaşanmaya değer bir güzelliğe sahip. Adeta dünya cennetinin bir parçası olduğuna inanıyoruz. Dünyanın birçok yerini görme imkânı buldum. İngiltere, Fransa, İsviçre gibi birçok ülkeyi görme fırsatım oldu. Artvin’in gerçekten çok orijinal bir yer coğrafi güzellikleriyle ve insanıyla hakikaten anlaşılmaya ve görülmeye değen bir yer olduğu kanaatindeyim. Değerli Katarlı misafirlerimize ilimizde görmekten mutlu olduğumu belirtmek istiyorum. ” dedi.

Artvin Milletvekili İsrafil Kışla ise, Artvin’in gerçekten doğal güzellikleriyle çok müstesna bir bölge olduğunu söyledi.

Artvin’in bakir ve bozulmamış doğasıyla ziyaretçilerini büyülediğini belirten Kışla, ” İlimizin geleceği eğitim ve turizme bağlıdır. Koşu illerimiz olan Rize ve Trabzon özellikle son yıllarda çok turist çekiyor. Artvin olarak bizlerde turizmden hak ettiğimiz payı alarak bölgenin tanıtımına ve ekonomisine katkı sağlamayı arzuluyoruz. Artvin’de özellikle turizme hitap edecek bölgelerin uzun gelişim planının hepsinin planlarını yaptırarak onaylattık. Borçka Karagöl, Şavşat Karagöl, HatilaVadisi gibi doğal güzelliklere sahibiz. Bu bölgelerin çok turist çekiyor ve çekmeye devam edecek. Bu turizm bölgelerinde keyfi bir yapılaşmaya asla müsaade etmeyeceğiz. ” dedi.

Artvin’de turizmin gelişmesine ulaşımın çok önemli olduğuna vurgu yapan Kışla, ”Hopa–Borçka Cankurtaran Tüneli inşaatında çalışmalar hızla devam ediyor. Yaklaşık 3 ay içerisinde tüneli hizmete açmayı planlıyoruz. Ayrıca yine ulaşım noktasında Artvin-Rize ortak havalimanı çalışması var. Sahilden il merkezine ulaşım yaklaşık bir saatte sağlanmış olacak. Bu projemle ulaşım sorunu ortadan kalkmış olacak. Baraj göllerinde deniz uçakları projemiz var. ” diye konuştu.

Katarlı ve Arap kardeşlerinden üç talebi bulunduğunu kaydeden Kışla, ” İlimizin doğal güzelliklerini Arap dünyasına tanıtım noktasında bize yardımcı olsunlar. Turizm acenteleriyle Arap turistleri ilimize getirmelerini ve tatil köyü mantığında turizm yatırımlarını yapmalarını arzuluyoruz. ” dedi.

Katarlı işadamı Hasim Al Awadi ise Artvin’in doğasına hayran kaldığını belirterek, keşfedilmemiş doğal güzelliğe sahip olan bölgenin yapılacak yeni turizm yatırımlarıyla bir turizm destinasyonu olacağı kanısına vardıklarını söyledi.

Artvin’in anlatıldığından daha güzel bir bölgeye sahip olduğunu anlatan Awadi, “Borçka, Şavşat ilçelerinin Karagöllerini yerini ziyaret ederek yerinde gördük. Doğal şelaleleri ve yemyeşil doğasına bayıldık. Artvin adeta barajlar ve göller şehri olmuş. Her türlü alternatif turizme sahip. ” dedi.

Katar ülkesinde faaliyet gösteren büyük bir holdingin yönetim kurulu başkanlığını yürüttüğünü ifade eden Awadi, ” Holdingin bünyesinde büyük turizm yatırımları olan bölümümüz var. Aynı zamanda inşaat üzerine de çalışmalarımız var. Yurt dışında biz sizlerden alacağımız bu bilgilerle biz kendimize göre nasıl bir çalışma ve yatırım yapabileceğimizi değerlendireceğiz. Bizim yapamadığımız veya bizim yapıp da başkalarına da önereceğimiz bir çevremiz var. Onlara da burayı tavsiye edeceğiz ki buraya onlar da yatırım yapsınlar. Bizlere böyle bir gezi imkânı sağlayan ve bizlerle yakından ve samimi olarak ilgilenen değerli Artvin Milletvekili İsrafil Kışla ’ya teşekkür ediyoruz. Özellikle ulaşımın ve alt yapısının tamamlanmış olması buraya cazibeyi artıracaktır Artvin’in Arap dünyasında tanıtılması için ve Arap turistlerin buraya getirilmesi için ülkemize döner dönmez çalışmalara başlayacağız. Umarım kısa sürede çalışmalarımız tamamlayıp cennet köşesi Artvin’e hak ettiği turist akışını sağlayacağımızı düşünüyoruz. ” diye konuştu.

-Doğal güzellikleri ziyaret ettiler

Ziyaretin ardından Milletvekili Kışla ve İl Kültür ve Turizm İl Müdürü Ömer Gümüş’ün eşliğinde 2 gün süren gezi programında sırasıyla Artvin Kafkasör, Arhavi Mençuna Şelalesi, Borçka Camili (Macahel) Havzası, Borçka Karagöl, Şavşat Karagöl, Şavşat Yavuzköy ve Çermik bölgelerini ziyaret etti.

Arap işadamları, ayrıca ziyaret ettikleri bölgelerin turizm potansiyeli ve yatırımları hakkında yetkililerden bilgi aldı.

comments powered by Disqus

Hopam.com'un notu: Okuduğunuz haber sitemize 14.09.2017 tarihinde Hayati Akbaş tarafından girilmiştir. Her ne kadar yayın ilkelerimiz doğrultusunda belli bir süzgeçten geçirmiş olsak da haberin yazım kurallarına ve etik teamüllere uygunluğu, içeriğinin doğruluğu ve tarafsızlığı Hopam.com tarafından garanti edilmemektedir. Bununla birlikte, haber metni veya ilgili diğer materyalleri kısmen ya da tamamen kopyalanması, yayımlanması, uyarlanması, çevirisinin yapılması, değiştirilmesi ve başka yayın organlarında paylaşılması söz konusu muhabirin iznine tabidir.
Benzer Haberler
Benzer içerik bulunamadı.

En Çok Okunan Yaşam Haberleri
 » Türklim Olağan Genel Kurulu Yapıldı...
 » Necmettin Orman Vefat Etti!...
 » Hopa’da Gözyaşı Ve Acı Vardı...
 » Chp’den Sonra Akparti’den Miting Ha...
 » Rauf Başar Ödül Töreni Düzenlendi...
 » Artvin’de Kayak Şenliği Sona Erdi...
 » Doğu Karadeniz İçin Yeni Bir Fırsat...
 » Hopa’nın Kadınları, Muhteşemsiniz!...
 » Hopa Tso Açü Meslek Yüksekokulu’nu...
 » Hopa’da Sivil Savunma Programı Gerç...